Logo E-İrsaliye Hakkında Tüm Detaylar

blank

E-İrsaliye nasıl kesilir?

Geleneksel tipteki kâğıt irsaliyeler, sevk ve taşıma olmak üzere iki farklı türe ayrılır. Süreç içerisinde mevzuata aykırı bir durum oluşmaması için hem sevk hem de taşıma irsaliyelerine ihtiyaç duyulur. e-İrsaliye’de durum biraz daha yalındır.

e-İrsaliye’nin kimin tarafından düzenleneceği, taşıma işleminin üstlenen tarafın hangisi olduğuna göre değişir. Yani;

Malın taşınması satıcının sorumluluğundaysa, belge satıcı tarafından düzenlenir.

Eğer alıcı ve/veya ürün miktarı belirsizse, yani “Muhtelif Müşteri” durumunun söz konusu olduğu hallerde, e-İrsaliye yine satıcı tarafından oluşturulur.

Malın taşınması alıcının sorumluluğundaysa, belge düzenleme yükümlülüğü alıcıya aittir.

Kargo ve lojistik şirketleri, malın taşıma sorumluluğunu üstlendikleri takdirde e-İrsaliye düzenlemekle yükümlüdür.

Yükümlü olmalarına rağmen e-İrsaliye düzenlemediği belirlenen işletmelere, usulsüzlük cezası kesilir.
Belge üzerinde sorgulama ve doğrulama işlemlerini kolaylaştıran bir karekod ya da barkod bulunur. Alıcıya gönderim işleminin ardından ise takip eden 7 iş günü içerisinde işleme ait faturanın kesilmesi zorunludur.

Ücretsiz Demo Talebinde Bulunun

    Telefon Numaranız

    E-İrsaliye, lojistik faaliyetleri için düzenlenen kağıt irsaliyenin dijital versiyonudur. Gelir İdaresi Başkanlığı’nın belirlediği şartları karşılayan tüm vergi mükelleflerinin, e-İrsaliye’yi kullanması zorunludur. Dijital ortamda hazırlanması son derece pratik olan elektronik irsaliyenin üzerinde düzenleyen şirkete, alıcıya, sevk tarihi ve zamanına, taşınan mala yönelik bilgiler bulunur. Dolayısıyla e-Dönüşüm sonrasında uygulamayı kullanan personelin adaptasyon sıkıntısı yaşama ihtimali, gayet düşüktür.