SEO (Arama Optimizasyonu) Nedir?

SEO (Arama Optimizasyonu) Nedir?

SEO, (Search Engine Optimization) Türkçede Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelir.

SEO, internet sitelerinde belirli kriterlere ve kurallara uyularak Google arama motorunda üst sıralara çıkmak için yapılan işlemdir.

İnternet sitelerinin Google ve diğer arama motorlarında en üst sıralarda çıkması için SEO işlemi yapılır. SEO, web sitelerin daha görünür olmasını ve ön plana çıkmasını sağlar. Bu alanda başarı sağlamak için izlenecek yollar vardır. Öncelikle SEO’nun nasıl yapıldığını öğrenmemiz gereklidir. 

SEO Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

SEO yapmaya başlamak için arama motorlarının çalışma prensibini anlamak gerekir. Özellikle Google, arama optimizasyonunda uyulması gereken kriterleri belirlemiştir. Bu kriterlerden en önemlileri kaliteli içerik, doğru optimizasyon ve sürekliliktir.

SEO Optimizasyonu site içi ve site dışı olarak ikiye ayrılır. Site içi optimizasyon, site içinde yapılan çalışmaları gösterirken site dışı optimizasyon da site dışında yapılan optimizasyon çalışmalarını gösterir. Site içi optimizasyonda sitenin tasarımı ve barındırdığı içerikler baz alınır. Site dışı optimizasyona site dışından siteye yapılan yönlendirmeler örnek gösterilebilir. Örneğin sosyal medya platformunda yapılan paylaşımlarda siteye yönlendirici linkler kullanmak ve siteye yönlendirme yapmak veya başka sitelere kendi sitenizin linkini vermek site dışı SEO’ya örnektir. 

Doğru bir şekilde SEO yapmak için çok kapsamlı bir araştırma yapmak ve bir strateji belirlemek gerekir. SEO yapacak kişi veya işletmenin hedef kitlesini belirledikten sonra kitlesine ulaşmak için uygulayacağı strateji belirlenir.

blank

İşletmenin hedef kitlesi işletmenin hizmet veya ürünüyle ilgilenen, alış potansiyeline sahip, işletmenin ürününü satmak veya yapılan çalışmalardan sonra ilgisini çekme ihtimali olan kişilerdir. Bu hedef kitlenin doğru belirlenmesi yapılacak çalışmaların işe yaraması için en önemli konudur.

Hedef kitle belirlendikten sonra onlara ulaşılabilecek ve işletmenin hizmetini en iyi şekilde tanımlayacak olan anahtar kelime analizi yapılmalıdır. Anahtar kelimeler belirlendikten sonra, site içindeki metin yazılarında ve içeriklerde bu kelimeler kullanılmalıdır.

Siteye girilen içeriklerin özgün, açık ve kaliteli olması gereklidir. İçerikler ne kadar kaliteli ve SEO kriterlerine uygun olursa o kadar verim alınır ve ön plana çıkmak kolaylaşır.

İçeriklerin kalitesi kadar sıklığı da önemlidir. Sitenin canlı tutulması ve ziyaret alması için site içerisinde belli bir düzende içerik girişi yapılmalıdır. Bunlar, SEO uyumlu blog yazıları veya tanıtım içerikleri olabilir.

İçerik – görsel uyumu da çok önemlidir. Kullanılan görseller yazılan içerikle uyumlu olmalıdır.

Bu kriterlerin yanında, web sitenin kod yapısının SEO uyumlu ve kullanıcı dostu arayüzüne sahip olması da oldukça önemlidir. Kod yapısı buna uygun oluşturulmazsa arama motorlarında ön plana çıkmak epey zorlaşır. Site tasarımı kullanıcılara hitap etmeli ve kullanıcıların kolayca işlem gerçekleştirebileceği şekilde yapılmalıdır.

SEO çalışmalarınızı profesyonel kişilere yaptırmanız çok daha doğru ve güvenilir olacaktır. Mutlaka SEO danışmanlığı alarak içeriklerinizi hazırlamanız ve sayfanızı yönetmeniz, bilinirliğiniz açısından çok önemlidir. 

seo yönetimi, seo optimizasyonu, seo, seo nasıl yapılır, seo optimizasyonu nasıl yapılır, seo uyumlu web site, seo uyumlu kod, seo uyumlu içerik, seo uyumlu blog, seo uyumu, anahtar kelime analizi, seo analizi, arama motoru optimizasyonu, seo uzmanlığı, seo danışmanlığı, seo hizmeti

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir