Kurumsal Web Sitesi Nedir?

Kurumsal Web Sitesi Nedir?

İşletmeler, hedef kitlesine ve potansiyel müşterilerine ulaşmak için kendisini iyi tanıtmalıdır. Bu tanıtımda kurumsal kimliğe ihtiyaç duyarlar. Kurumsal kimliğin ne olduğu, neden önemli olduğu ve kurumsal kimlik oluşturmak için neler yapılması gerektiğini bir önceki blog yazımızda anlatmıştık. Bu yazıyı daha iyi anlamak için mutlaka Kurumsal Kimlik Nedir başlıklı yazımızı okumanızı tavsiye ederiz.

Kurumsal kimliğin önemini anladıktan sonra, kurumsal kimlik oluşturmak için en önemli öğelerden biri olan kurumsal web sitenin ne olduğu ve kurumsal web sitenin nasıl olması gerektiği hakkında sizi kısaca bilgilendireceğiz. 

Kurumsal web sitesi, kurumların ve işletmelerin kendilerini daha tanıtmak için kullandığı çevrimiçi araçlardan biridir. Kurumsal web sitesi ile işletmeler ürün veya hizmetlerini internet ortamında tanıtma imkanı bulurlar. Bu tanıtımı yaparken de her yerden ve her zaman erişilebilir olurlar. 

Kurumsal Web Sitesi Neden Önemlidir?

Günümüz teknoloji dünyasında artık çoğu işlemimizi internet aracılığıyla yapıyoruz. Aynı zamanda araştırmalarımızda, alışveriş yapmak veya sosyalleşmek istediğimizde internet en yakın dostumuz olabiliyor. İnternetin bu kadar çok kullanıldığı bir ortamda marka ve kurumlar da internet ortamında yerini almalıdır. Çünkü insanlar artık bir marka hakkında bilgi almak istediklerinde bu bilgilere kolay ve hızlı bir şekilde ulaşmayı hedeflemektedir. Bu yüzden artık işletmeler kendilerini tanıtmak için sadece kartvizit, broşür veya el ilanı dağıtmak gibi geleneksel yöntemlere başvurmamalıdır. Dijital ortamda da görünür ve bilinir olmalıdırlar. Böylece hedef kitleleri ve potansiyel müşterileri tarafından daha kolay bulunabilirler. Bu yüzden kurumsal web sitesi edinmek işletmeler için oldukça önemlidir.

Kurumsal web sitesi sadece müşterilere ulaşmak için önemli değildir. Aynı zamanda işletmenin prestiji, yenilikçiliği ve imajı açısından oldukça önemlidir. Çağımızın gerisinde kalan ve yeniliklere ayak uyduramayan işletmelerin ne yazık ki başarısız olması muhtemeldir. 

Ayrıca, işletmenin kaliteli bir iş gücüne sahip olması ve büyümesi için de kurumsal web sitesi çok önemlidir. Örneğin A firmasının iş ilanını gören bir kişi, açılan ilana başvurmadan veya görüşmeye gitmeden önce mutlaka ilk olarak firmanın web sitesini inceleyecektir. Böylece firma hakkında daha net bilgiler edinecektir. Bu durum da her iki taraf için zaman kaybını önleyecek ve süreci kolaylaştıracaktır.

İşletmelerin imajı ve bilinirliği açısından çok önemli olan kurumsal web sitelerinin nasıl tasarlandığı da çok önemlidir. Bu konuyu da sizler için daha detaylı inceledik.

Kurumsal Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?

blank

Kurumsal web sitenizi hazırlamadan önce ne türde bir site olması gerektiğini belirlemelisiniz. Örneğin ürün tedarik ediyorsunuz ve e-ticaret yapmak istiyorsunuz. Bunun için e-ticaret yapmanıza olanak sağlayan bir siteniz olmalı. Sadece firmanızı tanıtan bir siteye ihtiyacınız var ise buna uygun olarak marka web sitesi; yalnızca makale veya bloglar yayınlamak istiyorsanız blog sitesi hazırlayabilirsiniz.  

Hazırladığınız web site hangi türde olursa olsun dikkat etmeniz gereken çok önemli detaylar vardır:

  1. Kullanıcı Deneyimi: 

Kurumsal web sitenizin tasarımının nasıl olduğu çok önemlidir. Web sitenizde kullandığınız alanlar, buton yerleştirmeleri kullanıcının en rahat bulabileceği ve kullanabileceği şekilde olmalıdır. Örneğin bir kullanıcı web sitenize girdi ve karmaşık bir düzenin içinde istediği şeyi bir türlü bulamadı. Bu durum sizin potansiyel müşterinizi kaçırmanıza sebep olur. Bu yüzden web sitenizin kullanıcı dostu arayüzüne uygun bir şekilde tasarlanması gereklidir.

  1. Firmanız Hakkında Yeterli Bilgi:

Firmanızı tanıtmanız için size olanak tanıyan web sitenizde, müşteriye ulaştırmak istediğiniz mesaj ve bilgileri doğru bir şekilde iletmeniz çok önemlidir. Web sitenizi ziyaret eden kullanıcılar siz ve hizmetiniz hakkında yeterli bilgiye erişebilmelidir. Bu yüzden web sitenizde mutlaka “hakkımızda”  “iletişim” ve “sıkça sorulan sorular” veya “destek” gibi alanlar bulundurmalısınız.

  1. Mobil Uyumluluk:

Web sitenize bazı kullanıcılar bilgisayardan giriş yaparken kimileri de mobilden giriş yapabilirler. Aynı zamanda her zaman ve her yerde erişilebilir olmak isteyebilirsiniz. Bu yüzden web siteniz mobil uyumlu olmalıdır. Müşterileriniz sayfanıza her cihazdan rahatlıkla giriş yapabilmeli ve görüntüleyebilmelidir.

  1. Fikri Mülkiyet ve SSL Sertifikası:

Web sitenizin işletmeniz adına kayıtlı olması ve SSL sertifikasına sahip olmanız gereklidir.

SSL sertifikası site adresinizin doğruluğunu kontrol eden ve veri iletişiminin güvenli bir şekilde iletilmesini sağlayan üründür.

Mutlu Yazılım, tüm ihtiyaçlarınızı karşılayan ve sizi en iyi yansıtan kurumsal web sitesini sizler için hazırlasın! İhtiyacınız halinde bizimle hemen iletişime geçebilirsiniz!

kurumsal web sitesi, kurumsal web sitesi nasıl olmalıdır, kurumsal web sitesinin önemi, kurumsal web sitesi neden önemlidir, kurumsal web sitesi nasıl yapılmalıdır, kurumsal web sitesi nedir, kurumsal web sitesi yapmak, web sitesi nasıl olmalıdır, işletme web sitesi nasıl olmalıdır

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir