Kurumsal Kimlik Nedir?

Kurumsal Kimlik Nedir?

Kurumsal kimlik herhangi bir işletme, kurum veya markanın müşterileri ve hedef kitlesi için yarattığı imajdır. İşletmelerin dışarıdan bakıldığında nasıl bir izlenim yarattığı, kendini nasıl tanıttığı onun kurumsal kimliğini oluşturur. Bir işletme faaliyet gösterdiği alanda, müşterilerine ve rakiplerine karşı görünür ve tanınır olmalıdır. Bu görünürlüğü ve tanınırlığı sağlamak için kurumsal kimliğe ihtiyaç duyarlar. İşletmeler kurumsal kimliklerini yaratırken çeşitli ögelere ihtiyaç duyarlar. Bu ögelere örnek olarak firma logosu, kartvizit, kurumsal web sitesi ve sosyal medya platformları örnek verilebilir. İşletmeler kendini anımsatan ve markalarını en iyi şekilde tasvir eden logo ve tasarımlar ile bir imaj yaratmış olurlar.

Kurumsal Kimlik Neden Önemlidir?

Günümüz tüketim çağında her geçen gün tüketimin daha çok artmasıyla buna bağlı olarak yeni marka ve işletme kuruluşları çoğalmaktadır. Markalar çoğaldıkça elbette ki rekabet kaçınılmaz olacaktır. İşletmeler ve markalar hedef kitlesine ulaşmak ve rakipleri arasında ön plana çıkmak için kendilerini eksiksiz bir şekilde tanıtmalıdır. 

Kurumsal kimliğini özenli bir şekilde oluşturan ve bilinirliğini sağlayan markalar daima bir adım önde olacaktır. Örneğin A markası bir hizmet veya ürün satıyor, ama kurumsal kimliğini oluşturan herhangi bir öğeye sahip değil. Logosu, kartviziti veya kurumsal web sitesi yok. Bu durumda markanın ismini duyurma hedefinde ilerlemesi epey zor olurdu. Bu yüzden markaların onları en iyi şekilde yansıtan kurumsal kimliğe ihtiyaçları vardır. Peki bu kadar önemli olan kurumsal kimlik nasıl oluşturulur? Detaylarıyla size anlatalım!

Kurumsal Kimlik Nasıl Oluşturulur?

Kurumsal kimliğin oluşturulması için çeşitli stratejilere ve adımlara ihtiyaç duyulur. İlk adımda marka kendine bazı sorular sormak ve bunlara cevap vermek durumundadır.

  • Hizmet verdiğim alanı nasıl daha iyi anlatabilirim?
  • Marka ismim müşterilerime sunduğum hizmeti çağrıştırıyor mu?
  • Hedef kitlem kimdir ve onlara nasıl daha kolay ulaşırım?
  • Müşterilerime beni anımsatacak öğelere sahip miyim?
  • Müşterilerimde ve hedef kitlemde uyandırmak istediğim his ve düşünce nedir?

Markalar ve işletmeler bu sorulara cevap verdikten sonra, cevaplarının ışığında bir kurumsal kimlik yaratmak için bir sonraki adıma geçebilirler. Bu adımda marka öncelikle ismine uygun ve kendisini anımsatacak bir logo tasarımına sahip olmalıdır. Markaların doğru logoya sahip olması çok önemlidir. Karmaşa yaratmayan, akılda kalıcı ve sade bir logoya sahip olmalıdır. Logo tasarımında markanın kullanacağı renk ve nesne seçimi çok önemlidir.

Logo tasarımını tamamladıktan sonra verilen hizmet, bu hizmetin nerede / kimler tarafından verildiği ve kendilerine nasıl ulaşabilecekleri hakkında kısa ve öz bilgiler içeren kartvizit tasarımına ihtiyaç olacaktır.

Kartvizit tasarımında markanın bulunmuş olduğu adres, iletişim bilgileri, çalışan kişinin iletişim bilgileri ve faaliyet gösterilen alan mutlaka bulunmalıdır. En az kartvizit kadar önemli olan diğer öğeler de broşür, katalog gibi baskı ürünleridir. Markalar kendi logosunu, renklerini ve tasarımını kullandığı baskı ürünlerini kurumsal kimliğini gösterirken kullanmalıdırlar.

blank

Bu ögelerden sonra günümüz teknoloji dünyasında kaçınılmaz bir öneme sahip olan kurumsal web sitesi markalar için çok önemlidir. Günümüzde dijitalleşme ve dijital olan her şeye ilgi epeyce artmıştır. Klasik baskı ürünlerindense insanlar kullanımı daha kolay ve her zaman erişilebilir olduğu için dijital ürünleri tercih etmektedir. Bu yüzden artık markaların kurumsal kimliğini oluşturarak kendini tanıtması için en önemli araç kurumsal web siteleridir.

Kurumsal web sitesi oluşturarak markalar hizmetini veya ürününü tanıtmış olurlar. Kendilerini ve hizmetlerini anlatan bütün bilgileri çok kolay ve hızlı bir şekilde müşterilerine ve hedef kitlelerine göstermiş olurlar. Müşterileri istedikleri zaman kolayca onlara ulaşabilirler. Bu durumda rakiplerinden geri kalmamış ve hizmetlerini en detaylı şekilde gösterme fırsatı kazanmış olurlar. 

Kurumsal kimliğinizi oluştururken en önemli adım olan kurumsal web sitesi yapma işine nereden ve nasıl başlayacağınızı bilemiyorsanız, işinde uzman web site tasarım ve geliştiricilerden yardım almalısınız. Bu noktada sizlere her zaman güvenilir bir çözüm olan Mutlu Yazılım, tüm ihtiyaçlarınızı karşılayan ve sizi en iyi yansıtan kurumsal web sitesini sizler için hazırlasın! İhtiyacınız halinde bizimle hemen iletişime geçebilirsiniz!

kurumsalkimlik, kurumsalkimliknedir, kurumsalwebsitesi, dijitalkimlik, kurumsalkimliktasarımı, kurumsalkimliknasıloluşturulur, kurumsalkimliknasıloluşturulmalıdır, kurumsalkimlikönemi, kurumsalkimliknedenönemlidir, kurumsalwebsitesiyapma, webgeliştirme, webtasarımı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir