B2B Yönetimi ve Bulut Tabanlı B2B Nedir?

B2B Yönetimi ve Bulut Tabanlı B2B Nedir?

B2B nedir sorusu son zamanlarda pek çok kişinin yoğun bir şekilde sorduğu ve cevap aradığı sorular arasında yer almaktadır. Bu anlamda siz de B2B nedir diye soruyor ve bu soruya profesyonel bir cevap arıyorsanız doğru adrestesiniz. B2B e-ticaretin basit tanımı, ilgili her iki tarafın da işletme olduğu çevrimiçi bir işlemdir. Başka bir deyişle, başka bir şirkete – yani müşterisine – ürün veya hizmet satan bir şirket, bir B2B işleminde yer alacaktır. Dışarıdaki diğer tüm işletmeler gibi, B2B işletmeleri de birçok farklı şekil, boyut ve karmaşıklık düzeyine sahiptir. B2B genel olarak muhasebe, hukuk, dijital gibi hizmetlerden makine, ekipman, tüketim malları gibi fiziksel ürünlere kadar çok sayıda iş modelini ve sektörü kapsayabilirler.

Tüketiciler olarak çevrimiçi alışveriş yaparken, çoğumuz küresel işletmeler arası dijital ticaret pazarının B2C pazarından 6 kat daha değerli olduğunun farkında değiliz. Hız, rahatlık ve kolay satın alma deneyimleri arayarak, giderek daha fazla ticari alıcı çevrimiçi olarak bir araya geldikçe bu sayının artması bekleniyor. Bu, geleneksel olarak çevrimdışı iş satıcılarını çevrimiçi alışveriş yapmaya zorlayarak B2B odaklı e-ticaret platformlarına olan talebi artıracaktır.

  B2B Nedir? B2B2nin Faydaları Nelerdir?

B2B nedir sorusuna detaylı bir şekilde cevap verdikten sonra B2B’nin işletmelere neler sağladığı ile ilgili detayları incelemek gerekmektedir. Şimdi gelin B2B’nin işletmelere sağladığı tüm faydaları detaylı bir şekilde inceleyelim.

Birden Çok Kanal ve Site Üzerinden Satış Yapın

Dijitale geçiş, kolayca keşfedilebilir, SEO dostu ve eksiksiz, mobil kullanıma hazır deneyimlere sahip olmanın minimum olduğu anlamına gelir. Birçok B2B işletmesi yeni pazarlara açılmayı, farklı dillerde, para birimlerinde ve konuma özel sipariş seçeneklerinde yeni markalı web siteleri açmayı planlıyor.

Web Sitesi Deneyimlerini Kişiselleştirin

Kurumsal müşteriler, kendi katalogları, fiyatları ve gönderim seçenekleriyle kişiselleştirilmiş self servis portallardan sorunsuz sipariş beklemektedir. Kuruluşlar içindeki çok sayıda paydaş için erişim tabanlı kısıtlamalar sipariş döngülerini hızlandırmaya, işleme, memnuniyeti ve geliri artırmaya yardımcı olur.

Otomasyon Yoluyla Verimliliği Artırın

Çoğu e-ticaret satış temsilcisi, satmak yerine verileri bulmak ve girmek için zaman harcar. Bu nedenle, önemli hesapları ve sıcak potansiyel müşterileri ihmal ederler. Ayrıca, fiyatlandırma, sipariş verme ve ödeme gibi dahili süreçleri dijitalleştirerek, hata yapma olasılığı azalır.

İş Akışlarıyla Satışları Artırın

B2B e-Ticaret, belge işlemeyi, sözleşmeleri ve ödeme işlemlerini her müşteriye göre otomatikleştirerek hataları azaltır. Bu, B2B müşterilerinin ihtiyaçlarını basitleştirirken potansiyel olarak kayıp anlaşmalarla sonuçlanabilecek insan hatalarını azaltır.

Zamana Meydan Okuyan Bir İş Kurun

Doğru LOGO B2B yönetim uygulamaları e-ticaret araçları, performans sorunları hakkında endişelenmeden veya gelecekte yeniden platform oluşturmanıza gerek kalmadan ölçeklendirmenize olanak tanır. Bu, zamandan ve paradan tasarruf sağlar ve çok ihtiyaç duyulan kaynakları işinizi büyütmeye odaklanır.

Bulut Tabanlı CRM ve LOGO B2B Sistemi

Bir satış elemanının CRM (müşteri ilişkileri yönetimi) platformu, teknoloji yığınlarında en çok kullanılan araçlardan biridir. CRM’niz, müşteri davranışı ve satın alma alışkanlıklarına ilişkin değerli bilgiler içeren müşteri ve olası müşteri verilerini yönetir. CRM’ler, iş stratejilerini etkinleştirmek ve bunu yönetim kurulu düzeyindeki yöneticilerle tartışmak için önemli bir önceliktir. Bununla birlikte, CRM dünyasında B2B satış sürecini değiştiren yeni bir gelişme oldu: bulut tabanlı CRM platformları.

Bulut Tabanlı CRM Teknolojisinin Avantajları

Erişilebilirlik: Bulut tabanlı çözümler, masalarının sınırlarından ücretsiz satış temsilcileri. Artık CRM verilerine her zaman, her yerde erişilebilir.
Artan Üretkenlik: Bulut aynı zamanda mobil CRM sistemlerine güç sağlamayı mümkün kılarak satış kotalarına ulaşmayı kolaylaştırır .
Hızlı uygulama: Zaman alan kurulum süreçlerini unutabilirsiniz. İnternet erişiminiz olduğu sürece, bulut tabanlı CRM’niz anında kurulup çalıştırılabilir.
Ölçeklenebilirlik: B2B satış hedefleriniz değiştikçe, bunu yansıtmak için CRM’nize ihtiyacınız olacak. Bulut tabanlı CRM platformları, yeni satış hedefleriniz üzerinde çalışmaya başlayabilmeniz için anında güncellemelere izin verir.

Bulut Tabanlı CRM Nedir?

Bulut tabanlı CRM (veya bulut CRM), bulutta barındırılan CRM yazılımıdır. Herhangi bir cihazdan erişilebilir ve kullanıcıların aynı anda aynı bilgilere erişmesini sağlar. Gerçek zamanlı içgörülere anında erişim sunarak, müşteri adaylarını nitelendirme, satış anlaşmalarını kapatma ve artan müşteri tutma oranları için daha iyi müşteri hizmeti sağlama gibi kritik süreçleri otomatikleştirmenize olanak tanır.

Diğer CRM’lerden Farkı Nedir?

  • Bulut tabanlı bir CRM, geleneksel, şirket içi CRM’lerden birçok yönden farklıdır:
  • Geleneksel şirket içi CRM sistemleri mimari olarak karmaşıktır ve genellikle kurulması ve uygulanması çok zaman alır. Öte yandan bulut tabanlı bir CRM anında kurulabilir, bu da kuruluşların özelliklerden en iyi şekilde hemen yararlanmasını sağlar.
  • Bulut tabanlı CRM’ler, genellikle sizin konumunuzda barındırılan ve BT departmanınız tarafından yönetilen şirket içi CRM’lere karşı buluttaki tüm çözümleri barındırır.
  • Bir CRM uygulamasının güncellemeleri, bakımı ve depolanması bulut tabanlı CRM sağlayıcısı tarafından yapılırken, güncellemelerden, özelleştirmelerden, sistem yönetiminden ve bakımdan sorumlu bir şirket içi BT departmanı tarafından yönetilen bir şirket içi CRM ile yapılır.
  • Geleneksel bir CRM’nin aksine, bulut tabanlı bir LOGO CRM’nin kullanımı kolaydır ve satış döngüsü boyunca kritik bilgilere anında erişim sağlar.
  • Bulut tabanlı bir CRM, ilk sermaye yatırımının daha yüksek olabileceği geleneksel bir CRM ile karşılaştırıldığında, genellikle minimum ön maliyetle son derece ekonomiktir.
  • Geleneksel CRM sistemlerinde, erişim yalnızca çalışma saatlerinde, ofis içindeki bir sistemden mümkündür. Ancak, bulut tabanlı CRM’ler, kuruluşların süreç verimliliğini artırmasına yardımcı olan önemli bilgilere her zaman, her yerden erişim sunar.
  •  B2B yönetim sistemi yazılımlarının faydalarından yararlanmak için LOGO B2B, LOGO ERP yazılımlarını deneyimleyebilirsiniz.