CRM Yazılımı Nedir? Ne İşe Yarar?
CRM veya müşteri ilişkileri yönetimi, bireylerin ve ekiplerin müşteri iletişimlerini ve satış çabalarını en üst düzeye çıkarmasına yardımcı olan iş yazılımıdır. CRM sadece bir adres defteri değildir. Ekibinizin ilişkileri daha etkili bir şekilde kurması ve değerlendirmeden satın almaya ve ötesine kadar en iyi müşteri deneyimini sağlamasına olanak tanır. Geçmişte, yalnızca en büyük şirketler CRM yazılımını karşılayabilirdi ve öğrenmesi ve uygulaması karmaşıktı. Bugün, her büyüklükteki işletme, kullanımı kolay, uygun maliyetli CRM yazılım seçeneklerine erişebilir.
CRM Avantajları Nelerdir?
1. Tüm verilerinizi erişimi kolay tek bir yerde birleştirin
Logo CRM yazılımı, şirketinizdeki herkesin ihtiyaç duyduğu tüm bilgilere tek bir platformdan erişebilmesi için müşteri verilerinizi merkezileştirir. İletişim Bilgileri Müşteri e-posta adreslerini, telefon numaralarını, posta adreslerini, web sitelerini ve sosyal medya hesaplarını arayın. İletişim Geçmişi E-posta, telefon görüşmeleri, çevrimiçi sohbetler Müşteri geçmişi Müşteri ilişkilerinin uzunluğuna, satın alma geçmişine ve müşterilerin işletmenizi nasıl bulduğuna bakın.
2. Daha çok, daha hızlı satış yapın
Manuel veri girişi yapmak zorunda olmak, satış temsilcileri için en büyük üretkenlik katillerinden biridir. Logo CRM, bu tekrarlayan yönetici görevlerinin çoğunu otomatikleştirir, böylece ekibiniz yazmaya daha az, satışa daha fazla zaman ayırabilir. CRM aynı zamanda standart bir satış süreci oluşturmanıza yardımcı olur , bu da ekibinize anlaşmaları sonuçlandırmak için adım adım yol haritası verir ve satış döngülerinizin uzunluğunu azaltmaya yardımcı olur.
3. Müşterilerinize odaklanın
Satış temsilcileriniz, müşteri ilgisi ve davranışına ilişkin bilgilere erişerek, doğru zamanda doğru fırsatları takip edebilir veya potansiyel müşterilerinize hedeflenmiş ve yararlı içerik sunmak için pazarlama ekibinizle işbirliği yapabilir. Satış, müşteriye odaklanan daha kişiselleştirilmiş bir deneyim haline gelir. CRM verileri ayrıca, müşterilerinizin ihtiyaçlarını size ulaşmadan önce tahmin etmenize yardımcı olur ve destek ekibiniz, müşterilerinizin sorunlarını ortaya çıktıkları anda çözerek onları mutlu edebilir.
4. Daha Akıllıca Satış Yapın
Logo CRM yazılımı, satış temsilcilerinin anlaşmalarını yönetmesine ve tüm satış iletişimlerini tek bir merkezi konumdan yürütmesine olanak tanır. CRM’nizi kuruluşunuzun e-posta, takvim ve pazarlama otomasyon yazılımı dahil olmak üzere iş araçlarıyla entegre ederek, satıcılarınız programlar arasında gidip gelmek için zaman ve çaba harcamak zorunda kalmaz. Bir CRM ile Her anlaşma için yaklaşan eylemleri görmek, bir satış temsilcisinin gününün varsayımlarını ve stresini ortadan kaldırır. Modern bulut tabanlı CRM platformlarına herhangi bir cihazdan erişilebilir, bu da tüm anlaşmalarınızın ofise takılıp kalmadığı anlamına gelir. Mobil CRM erişimi ve akıllı telefon bildirimleri ile satış görevlileri, ister uçakta, ister bir müşteri sitesinde veya bir toplantıya girerken önemli hiçbir şeyi kaçırmaz. Bir satış müdürü, tahmin etmek yerine Satış yöneticileri, CRM’lerinin müşteri veri modellerini ve satış raporlarını analiz ederek hangi yöntemlerin etkili olduğunu ve hangilerinin geliştirilmesi gerektiğini belirleyebilir. Logo CRM yazılımı ayrıca devam eden her anlaşmanın durumu hakkında tam bilgi sağlar ve satış yöneticilerinin ekiplerine koçluk yapmasına, kotalar belirlemesine ve bireysel satış temsilcisi performansını izlemesine yardımcı olur.
5. Potansiyel müşterilerin sizi nasıl bulduğunu öğrenin
Logo CRM, potansiyel müşterilerin işletmenizi nasıl bulduğunu izlemenize yardımcı olur—çevrimiçi aramalar, ticari fuarlar veya belirli pazarlama kampanyaları aracılığıyla—böylece pazarlama yatırımınızın en büyük getirisini nereden elde ettiğinizi belirleyebilirsiniz. Pazarlama ekibiniz, şirketinizin satış etkileşimlerine erişerek potansiyel müşterilerinizin endişelerini ve sık sorulan soruları daha iyi anlayabilir ve bu bilgileri daha alakalı içerik oluşturmak için kullanabilir. CRM’ler, pazarlama ekibinizin potansiyel müşterileri müşterilere ve müşterileri savunuculara dönüştürmek için kullanabileceği çok sayıda değerli veri toplar. Modern CRM’ler ayrıca çok sayıda pazarlama aracıyla entegre olur; böylece pazarlamacılar, potansiyel müşterilerin dönüşüm hunisinde istikrarlı bir şekilde ilerlemesini sağlamak için etkili e-posta besleyici kampanyalar, açılış sayfaları, formlar ve reklamlar oluşturabilir.
5. Müşteri deneyimini kişiselleştirin
Her müşteriyle önceki görüşmelerin geçmişini bilmek CRM, ayrıntılı müşteri notlarına ve etkileşimlerine erişim sağlayarak, destek ekibinizin her biletin arkasındaki kişiyi görmesini sağlar. Destek taleplerine daha hızlı Bunun gerçekleşmesi için müşteri verilerinin bir tık ötede olması gerekir. CRM, müşterilerinizin sorunlarını daha hızlı ve daha etkili bir şekilde çözebilmeniz için satın alınan ürünler, müşteri geçmişi ve önceki etkileşimler dahil olmak üzere önemli müşteri bilgilerini her bir destek biletine bağlar.
6. Tüm müşteri iletişimlerini birleştirin
E-posta görüşmelerini ve telefon görüşmelerini kaydetmeye ek Destek ekibiniz bu kayıtlı sohbetleri ileride inceleyebilir veya kayıtlı sohbet özetlerini hizmet isteklerini tamamladıktan sonra müşterilere gönderebilir.
7. İş liderlerine yardımcı
İş dünyası liderleri, hangi pazarların ve ürünlerin en kârlı olduğunu belirlemek ve hedeflerine ulaşmak için stratejiyi nasıl ayarlayacaklarını değerlendirmek için CRM verilerini kullanabilir. CRM’ler , iş liderlerini işlerinin sağlığı ve her ekibin departman hedeflerine ulaşma yolunda olup olmadığı konusunda güncel tutar. Gerçek zamanlı satış raporları, şirket liderlerinin satış sürecindeki verimsizlikleri, pazarlama kampanyalarının yatırım getirisini ve herhangi bir müşterinin uygun desteği alıp almadığını belirlemesine yardımcı olabilir. Şirketler genellikle satış iletişimleri karışmaya başladığında CRM araştırmasına başlarlar ve o zamana kadar organizasyonsuzluk nedeniyle fırsatlarını ve gelirlerini çoktan kaybetmiş olurlar.